Vzdělávání
Při realizaci všech našich aktivit se cíleně zaměřuje na všestranné vzdělávání dětí i dospělých, rozvíjení talentů, celkový rozvoj a získávání pozitivních zkušenosti s procesem učení. Dáváme prostor zažít úspěch i dětem, které ve škole neprospívají dobře. Často jde u nich o novou zkušenost, která je motivuje k dalšímu vzdělávání. Pravidelně doučujeme několik desítek dětí. Doučování je spolu se zájmovými kroužky pevná součást klubového programu. Děti si s námi dělají domácí úkoly, trénují si počítání, čtení knížek i atlasů a encyklopedií z naší knihovny. Dále hrajeme různé deskové hry na podporu logického myšlení, strategického uvažování a jemné motoriky. Vzdělávání nepatří jen ke klubové činnosti, ale i k jednorázovým akcím. Záměrně se snažíme volit akce, které jsou pro děti a rodiny nejen zábavné a motivační, ale i při nich mají přirozeně možnost získat nové znalosti a dovednosti (poznávat zvířata v zoo, trénovat plavání v bazéně, základy fyziky a chemie v Techmánii apod.). Díky společnému zkoušení a učení se novým aktivitám získávají jedinci i komunita větší sebevědomí.
Žákům a studentům z problematického zázemí chybí potřebná podpora a vedení ve vzdělávání. V rámci rodiny nemají vzory a příklady z důvodu nízkého dosaženého vzdělání a pracovní kvalifikace jejich příbuzných. U dětí nejsou včas identifikovány speciální vzdělávací potřeby a zajištěna adekvátní podpora ze strany školy a rodiny. Horší výsledky ve studiu pak vedou k nižší kvalifikovanosti a uplatnění na trhu práce. Dospělí členové cílové skupiny mají nízké ukončené formální vzdělání a jejich celková pracovní kvalifikace je velice nízká (jazyková vybavenost, počítačová gramotnost, řidičské oprávnění apod.). Rodiče často nemají kapacitu na zvyšování své kvalifikace a podporu dětí ve studiu nebo je nepovažují za prioritní. Navíc jim často chybí potřebné informace a neumí se zorientovat ve vzdělávacím systému. Problémem je nejen nedostatek informací, ale i nedostatek důvěry ve vzdělávací instituce, nejistota, strach z neznáma, nedostatek vzdělávacích návyků a nedostatek motivace investovat čas a energii (s ohledem na řadu dalších problémů, kterou osoby řeší).